MCA in revista Industry Journal: "Opening Doors to Success"

MCA in revista Industry Journal: „Opening Doors to Success”

2015-01-16

Ciprian Oprea, directorul general al MCA Grup, a acordat un interviu pentru revista „Industry Journal”, editia iarna 2014-2015.

Cand si cum a pornit afacerea MCA Grup? De ce usi de garaj?

Alegerea domeniului usilor de garaj a fost rezultatul imbinarii fericite a doua aspecte care s-au potrivit astfel incat a rezultat startul unui business de succes, chiar daca la acel moment nu stiam ce ne va oferi aceasta incercare:

  • la momentul pornirii afacerii, acesta era un domeniu de nisa total descoperit la noi in tara, am avut sansa (norocul) de a fi printre primii in piata;
  • - faptul ca mie personal mi-au placut foarte mult produsele respective – usile sectionale – la acel moment fiind o noutate mi se pareau solutii interesante si provocarea venea din a gasi pentru fiecare caz in parte solutia tehnica ideala – in final, satisfactia de a oferi clientilor exact ce aveau nevoie si de a-i vedea multumiti de produs si servicii era si a ramas si acum foarte valoroasa pentru mine; acesta e unul din motivele pentru care am mers mai departe cu aceasta afacere si mi-am dorit foarte mult sa o dezvolt.

Cum au evoluat preturile de la inceputul crizei pana astazi? Cum au evoluat asteptarile clientului roman?

Piata premium s-a contractat usor, piata de low a crescut semnificativ, iar piata de mediu s-a contractat puternic. Clientii s-au orientat mai mult spre solutii economice / iar ca asteptari ale clientului roman – ar fi de spus ca piata e inca imatura, ca in general oamenii nu se gandesc la calitate care sa dureze pe termen lung, ci sunt orientati pe pret pentru ca inca nu au trecut prin experienta unui ciclu de viata al acestui produs sa poata realiza ce asteptari ar trebui sa aiba real de la un astfel de produs.

Cititi articolul si pe internet, pe www.industryjournal.eu

Cate din usile cumparate in Romania sunt produse de MCA Grup? Care a fost trendul in 2014?

In 2013 productia companiei a fost de 6.000 de usi de garaj, comercializate local si la export. In prezent, grupul de firme MCA detine 30% din piata locala de usi de garaj, vindem aproximativ 4.000 de usi sectionale pe an in Romania. In 2014 piata a ramas constanta, chiar in usoara crestere dupa estimarile noastre. Vanzarile de usi MCA au scazut insa pe plan local, cu aproximativ 10%, pe fondul diminuarii volumelor realizate prin reteaua de distributie. Cererile clientilor finali au fost orientate spre solutii mai economice, iar produsele brandului MCA nu sunt cele mai ieftine solutii, oferim calitate prin materialele folosite, servicii asociate, iar calitatea nu poate fi la cel mai mic pret.

Care sunt principalele destinatii de export?

Exportam in mod constant in opt state, majoritatea din Uniunea Europeana: Italia, Franta, Belgia, Bulgaria, Serbia, Austria, Germania si Republica Moldova. Din productia companiei, 30% s-a indreptat in 2014 catre exporturi.

Cati angajati are compania? Cat de pregatiti vin cei care doresc sa se angajeze?

La nivel de grup avem 160 de angajati, in productie, vanzari, service si mentenanta. Avem birouri si showroomuri de prezentare in mai multe orase mari din tara. Suntem in legatura cu peste 800 de colaboratori ce distribuie si instaleaza produse MCA in Romania si cu 200 de dealeri din afara tarii.

Este loc pe piata pentru jucatori noi?

Intotdeauna exista loc pentru jucatori noi, dar ar deveni mult mai stresant. Oricum prezenta concurentei nu face altceva decat sa ne ascuta simturile. Pentru noi reprezinta o provocare sa devenim mai buni.

Care sunt proiectele viitoare ale companiei?

In primul rand ne propunem ca in urmatorii cinci ani sa crestem la export, sa realizam 75% din cifra de afaceri din exporturi si avem un plan ambitios in acest sens. Urmarim sa sporim calitatea, nu sa reducem preturile.

Daca ati porni afacerea de la zero anul acesta, ati merge pe acelasi drum? Ce anume ati schimba?

As schimba multe, in primul rand la mine. In al doilea rand, as accelera ritmul!

Ce recomandati tinerilor care doresc sa ia calea antreprenoriatului?

Principalele trei ingrediente pentru a pune bazele unei afaceri sunt placerea fata de ceea ce vei face, increderea ca poti fi cel mai bun in domeniu, precum si ambitia de a reusi. Nu banii ar trebui sa fie principala motivatie, ci pasiunea de a fi mai bun ca ceilalti. Banii in plus sunt un rezultat, nu un obiectiv. Mai important este sa iti faci treaba bine, iar banii vor veni ca un bonus al muncii tale.