Business Magazin: Pietele externe, tot mai atractive pentru businessurile locale. MCA ataca Franta

Business Magazin: Tot mai multe afaceri locale cauta o fereastra catre export. MCA ataca Franta

2015-01-17

Dupa ce sectorul romanesc de materiale de constructii a ajuns de la o valoare de 5 miliarde de euro in anii de boom la doar 3 miliarde de euro anul acesta, a devenit din ce in ce mai clar pentru firmele romanesti ca piata de desfacere nu se mai poate rezuma doar la Romania, scriu jurnalistii de la revista „Business Magazin”.

In demersul lor de a creiona un tablou cat mai clar al tendintelor din piata, ziaristii au intervievat participantii romani prezenti la targul profesionistilor in solutii de inchidere a spatiilor „Equip Baie”, desfasurat la Paris. MCA Grup a expus pe o suprafata de 100 mp o gama variata de produse, de la usi de garaj sectionale, usi tip rulou si rulouri pentru ferestre pana la copertine si garduri si porti de aluminiu.

”Piata de usi de garaj din Franta este de 20 de ori mai mare decat in Romania si se ridica la 240.000 de unitati anual”, explica Oprea motivul pentru care Hexagonul reprezinta una dintre principalele tinte ale MCA.

Compania, care are o fabrica in Jilava, judetul Ilfov, a demarat primele exporturi in 2010, iar anul acesta se asteapta ca 28% din cifra de afaceri estimata la 8 milioane de euro sa fie generata de livrarile la extern. Oprea mai apreciaza piata franceza si din alt punct de vedere, dincolo de gusturile diferite la nivel de modele: termenul de livrare. Romanii sunt mult mai nerabdatori, vor sa primeasca produsele cat mai repede, in timp ce francezii inteleg ca o comanda de calitate nu se face batand din palme, se mai arata in articolul Business Magazin.

”E vorba de maturitatea pietei. La un moment dat, se va intelege si in Romania ca a livra in 3 zile inseamna costuri mai mari”, spune Oprea.

Cititi articolul complet pe BusinessMagazin.ro