Ciprian Oprea, directorul general al MCA Grup, a acordat un interviu pentru revista „Industry Journal”, editia iarna 2014-2015.
Alegerea domeniului usilor de garaj a fost rezultatul imbinarii fericite a doua aspecte care s-au potrivit astfel incat a rezultat startul unui business de succes, chiar daca la acel moment nu stiam ce ne va oferi aceasta incercare:
Piata premium s-a contractat usor, piata de low a crescut semnificativ, iar piata de mediu s-a contractat puternic. Clientii s-au orientat mai mult spre solutii economice / iar ca asteptari ale clientului roman – ar fi de spus ca piata e inca imatura, ca in general oamenii nu se gandesc la calitate care sa dureze pe termen lung, ci sunt orientati pe pret pentru ca inca nu au trecut prin experienta unui ciclu de viata al acestui produs sa poata realiza ce asteptari ar trebui sa aiba real de la un astfel de produs.
Cititi articolul si pe internet, pe www.industryjournal.eu
In 2013 productia companiei a fost de 6.000 de usi de garaj, comercializate local si la export. In prezent, grupul de firme MCA detine 30% din piata locala de usi de garaj, vindem aproximativ 4.000 de usi sectionale pe an in Romania. In 2014 piata a ramas constanta, chiar in usoara crestere dupa estimarile noastre. Vanzarile de usi MCA au scazut insa pe plan local, cu aproximativ 10%, pe fondul diminuarii volumelor realizate prin reteaua de distributie. Cererile clientilor finali au fost orientate spre solutii mai economice, iar produsele brandului MCA nu sunt cele mai ieftine solutii, oferim calitate prin materialele folosite, servicii asociate, iar calitatea nu poate fi la cel mai mic pret.
Exportam in mod constant in opt state, majoritatea din Uniunea Europeana: Italia, Franta, Belgia, Bulgaria, Serbia, Austria, Germania si Republica Moldova. Din productia companiei, 30% s-a indreptat in 2014 catre exporturi.
La nivel de grup avem 160 de angajati, in productie, vanzari, service si mentenanta. Avem birouri si showroomuri de prezentare in mai multe orase mari din tara. Suntem in legatura cu peste 800 de colaboratori ce distribuie si instaleaza produse MCA in Romania si cu 200 de dealeri din afara tarii.
Intotdeauna exista loc pentru jucatori noi, dar ar deveni mult mai stresant. Oricum prezenta concurentei nu face altceva decat sa ne ascuta simturile. Pentru noi reprezinta o provocare sa devenim mai buni.
In primul rand ne propunem ca in urmatorii cinci ani sa crestem la export, sa realizam 75% din cifra de afaceri din exporturi si avem un plan ambitios in acest sens. Urmarim sa sporim calitatea, nu sa reducem preturile.
As schimba multe, in primul rand la mine. In al doilea rand, as accelera ritmul!
Principalele trei ingrediente pentru a pune bazele unei afaceri sunt placerea fata de ceea ce vei face, increderea ca poti fi cel mai bun in domeniu, precum si ambitia de a reusi. Nu banii ar trebui sa fie principala motivatie, ci pasiunea de a fi mai bun ca ceilalti. Banii in plus sunt un rezultat, nu un obiectiv. Mai important este sa iti faci treaba bine, iar banii vor veni ca un bonus al muncii tale.